Boeken zoeken: op titel, schrijver, ISBN of trefwoord:

Een Wereld te winnen, Heus Menso ea.

Een Wereld te winnen
Draai afbeelding

Een Wereld te winnen

Bladzijden
72
ISBN
9038869614
ISBN13
9789038869612
Taal
Nederlands
Jaar
2006
Uitgave
Uitvoering
Pocket paperback
Conditie
Beschrijving
 

Gaming als sport en economie.

Over computerspellen spreken mensen meestal nog in termen van 'goed' of 'slecht' voor kinderen. Dat computerspellen allang volwassen aan het worden zijn, dringt slechts moeizaam door. Er worden al geruime tijd wereldkampioenschappen in gaming gehouden. Ook in Nederland lopen gamers rond die een paar ton op hun bankrekening bij elkaar hebben gespeeld. Bedrijven beginnen gamers te sponsoren. Er wordt zelfs voorzichtig ge erimenteerd met gaming als kijksport.
Binnen sommige games ontwikkelen zich complete economie Je kunt er handelen, je arbeid verkopen, een sweatshop opzetten of beroofd worden door bot-bendes. Intrigerend wordt het waar de echte en de virtuele economie elkaar kruisen: wanneer mensen een virtueel eiland op eBay verkopen of wanneer scheidende echtparen ruzi aan wie de gaming-goederen toevallen in de boedelverdeling.
Online games worden steeds echter en gaan daarmee op de gewone wereld lijken. Wat is dan nog het verschil tussen online en offline? Wat betekent het voor games als ze steeds meer op de alledaagse wereld gaan lijken? Wat betekent het voor de gewone wereld als games steeds re r worden?
Eerder verscheen in de serie The Next Ten Years Medische geheimen van Karin Spaink. Minister Hoogervorst zei hierover in de Tweede Kamer: 'Ik ben echt geschrokken van dit nieuws.'
THE NEXT TEN YEARS
Tien jaar geleden brak internet door als publieksmedium, een big bang van jewelste. Inmiddels is er een hele generatie oppegroeid voor wie internet even vanzelfsprekend is als televisie. De sociale en politieke discussies die massaal gebruik van internet met zich meebrengt, blijven echter steken in kwesties als kinderporno, spam en illegaal verspreiden van muziek of films. Maar er is veel meer aan de hand. Oude gebruiken en monopolies versplinteren en nieuwe doemen op, media groeien naar elkaar toe, en terwijl mensen het internet veranderen en aanpassen, veranderen zijzelf en hun onderlinge relaties ook, mede door datzelfde internet.
De serie The Next Ten Years belicht nieuwe ontwikkelingen op en door internet. In zes halfjaarlijks te verschijnen edities worden ondergeschoven aspecten van de nieuwe media uitgediept. The Next Ten Years verschijnt in samewerking met XS4ALL, internetprovider van het eerste uur en Neerlands politiek meest ge ageerde provider.

Aanvullende informatie

HoofdtitelEen wereld te winnen
Ondertitelover gaming als sport en economie
Editie1
TaalNederlands
GeillustreerdJa
ProductvormPaperback / softback
Publicatiedatum04-2006
Oorspronkelijke nieuwprijs€ 5.00